Retur og bytte

Når du handler på hele familiens nettbutikk Shus.no, tilbyr vi alltid 14 dagers full returrett på varene, regnet fra dagen etter at de er mottatt.

OBS! Batterier godtas ikke i retur etter at de har blitt brukt eller testet, da dette regnes som en engangsartikkel på linje med for eksempel mat.

Hvis du vil returnere et produkt, er det bare å skrive ut og fylle ut returseddelen og sende den til oss sammen med varen og en kopi av fakturaen hvis du har den.

Vennligst kontakt Shus.no kundeservice pr. mail før returneringen og angi gjerne ditt ordrenummer.

Merk: Du må alltid benytte normal post når du returnerer en vare, da vi ikke mottar pakker fra pakkeshop eller pakker sendt pr. etterkrav.

Massasjestoler:
Ved kansellering av kjøpet må massasjestolen returneres i samme stand som ved mottak.

Den må returneres pent, i original emballasje og stå på trepallen. Ikke skriv på emballasjen eller fest etiketter på emballasjen. Bruk kun klar tape.

Returfrakt koster kr. 1.163 – og prisen på stolen trekkes med refusjon.

Hvis massasjestolen returneres i defekt eller annen emballasje enn originalen, er vi tvunget til å trekke fra et kostnadsgebyr på DKK. 2.052 på bestillingen for pakking / pakking av massasjestolen.

 

Returseddel

Varer som skal returneres må være i original emballasje og forsvarlig innpakket. Som kunde hos oss må du betale for returfrakten selv.

Last ned returseddel her: returseddel

Tilbakebetaling

Når varen er mottatt i retur og den har blitt kontrollert, refunderes kjøpesummen til kontoen din/ innen maksimalt 14 dager.

Vi refunderer pengene til samme betalingskort som ble anvendt ved kjøpet. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 2 virkedager før pengene har gått inn på din konto.

En retur kan ta opptil 14 dager å behandle etter mottagelsen. Vær oppmerksom på at du som kunde selv er ansvarlig for at vi mottar pakken/varene. Ta derfor vare på postkvitteringen og evt. sporingsnummer, slik at du kan legge frem bevis for returen.

Vennligst send den returnerte varen så snart som mulig og senest 14 dager etter at du har angret.

Merk: Du kan miste kjøpesummen helt eller delvis. Dette skjer hvis verdien på varen er svekket fordi:

  • du har tatt varen i bruk
  • den har blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
  • du har håndtert varen på en annen måte enn det som var nødvendig for at du skal kunne bestemme varens art, egenskaper osv.
  • du har ikke fulgt begrensningene i angreretten som skyldes forsegling, varetype, etc.

Returadresse

Alle forsendelser til Shus.no må skje via normal post, vi henter ikke pakken din på postkontoret.

HK Medie Group ApS
Tømmergade 15
DK-6830 Nørre Nebel

24 måneders reklamasjonsrett

Det er viktig for oss at varene du mottar er feilfrie ved levering. Du har 2 års reklamasjonsrett på alle produkter ved produksjons- og materialfeil (mangler).

På våre batterier gis det imidlertid kun 6 måneders reklamasjonsrett, ettersom batterier regnes som en slitasjedel, hvis levetid avhenger av måten batteriet brukes og lagres på.

All handel på Shus.no er omfattet av kjøpsloven, inkludert manglereglene.

Hvis du mot forventning mottar en defekt vare, vennligst kontakt vår kundeservice kontakt@shus.no eller tlf. 0045 25 94 24 84 (hverdager 10.00-12.00) så snart som mulig og gi en detaljert beskrivelse av feilen, gjerne med fotodokumentasjon av problemet om mulig.

Deretter vil det være mulig å få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Dette forutsetter selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadelig adferd.

Reklamasjonsretten dekker ikke mangler, skader eller slitasje, direkte eller indirekte forårsaket av feilaktig bruk, dårlig vedlikehold, vold eller uautoriserte inngrep.

Merk: Ved reklamasjoner, kontakt alltid vår kundeserviceavdeling først.

Reklamere innen rimelig tid

Lovgivningen sier at man skal reklamere innen innen “rimelig tid”. Vi anbefaler at våre kunder reklamerer så snart som mulig, slik at vi sammen kan løse feilen så raskt som mulig.